FOLLOW ME

Wednesday, September 2, 2009

Good info!

Seorang anggota polis jaga 21,000 penduduk Binjai


INILAH pondok Polis Binjai di Kemaman yang menugaskan seorang anggota polis bagi memberi khidmat kepada 21,000 penduduk di kawasan itu.


Kosmo 2/9/09


KEMAMAN - Hanya seorang anggota polis 'menjaga' 21,000 penduduk.
Itulah realiti di Pondok Polis Mukim Binjai, di sini, apabila cuma seorang anggota polis bertugas di kawasan yang mempunyai 10 buah kampung dan 11 buah taman perumahan itu.


ROSLAN


Ekoran itu, rata-rata penduduk meminta pihak pengurusan polis supaya menambah segera bilangan anggota kerana jumlah penduduk sedia ada semakin bertambah.

Menurut Pengerusi Kawalan Rukun Tetangga (KRT) Kampung Tok Kapor, Roslan Md. Dalin, 42, adalah tidak sesuai kawasan itu hanya mempunyai seorang anggota polis bagi menjaga keselamatan penduduk yang ramai.


MAT LAZIN


Katanya, ekoran masalah itu, anggota polis berkenaan terpaksa berkejar ke hulu ke hilir bagi menyelesaikan masalah penduduk setiap hari.



P/S:- tak sangka kawasan yang penuh dgn fasiliti i.e Sekolah Keb.Binjai, Sek.Men Binjai, Sek.Teknik, Sek.Keb.Pusat, Pasar Binjai (Souq Binjai) dan banyak lagila, memang tak logik bila baca berita kat atas, sorang jer polis? Rasa Dato' Mat Said kena ambil pertimbangan tuntutan orang kampung.. nanti jadi kampung saya gak tu.. tak sabar nak duduk rumah baru.. Tok Kapor..here we come!!

No comments: