FOLLOW ME

Monday, April 11, 2011

Cahaya - Giegiel

Hari ni saya nak kongsi satu lagu kegemaran saya masa awal tahun 2001-2002,dah lama sangat saya mencari lagu ni, tak jumpa sebab tak ingat sapa yang nyanyi, semalam barulah diketemukan semula melalui searching kumpulan rock 90-an, akhirnya jumpalah apa yang dinanti, macam jejak kasihlah. :-)


Lagu ni bukan lagu cintan, bila dengar memberikan keinsafan dan rasa sayu dalam hati saya. Saya suka dengar lagu ni sebab musiknya tak heavy tapi taklah sampai tangkap leleh, rentak boleh dikatakan slow rock lah. Bila dengar lagu ni, teringat zaman-zaman bergayut dengan boyfriend dulu sbb lagu ini merupakan teman setia setiap malam sementara menunggu boyfriend telefon. Dulu statusnya boyfriendlah, sekarang dah jadi suami :-)

Sayangnya kumpulan ni dah tak tahu kemana, lagu sedap mungkin kurang promosi dan akhirnya kumpulan pun berkubur. Apa-apapun, have fun all!.

klik disini untuk lihat:

Cahaya - Giegiel

Akhir kutemui sinar menerangi
Umpama datangnya bidadari
Terasa bagaikan mimpi-mimpi suci
Hadirnya ada rahsia tersendiri
Biar arah mengelirukan diri
Biar rebah ke bumi
Tersesat bagaikan tiada bertepi
Ke dasar hanya doa mengiringi
Kabut yang berlari ditinggal begitu
Takkan kudakap seperti dulu
Di sepi malam hanya bertemankan bintang
Hatiku merayu pada-Mu Tuhan Yang Satu
Moga diberikan satu petunjuk dan jalan menemui-Mu
Hanya ku berserah padamu Tuhan ku
Hanya pada nama
Hanya satu pintaku
Hanya pada kasih
Kan kuserahkan jiwaku
Hanya pada cinta
Hanya itu janjiku
Hanya pada Satu
Aku imankan jiwaku
Aku merayu pada-Mu Yang Satu
Moga ditempatkan ku bersama cahaya
Seperti mereka
Setia dengan Mu


*For my Hubby, thanks for the sweet memories. Love you then, now, forever till death do us part. InsyaAllah. Awwwwww.. romantiknya saya!!

1 comment:

Anonymous said...

Salam,

Kumpulan ni masih lagi ade... Diorg baru reunion... Ejam penyanyi kumpulan Giegiel...

Tunggu jugak album baru keluar.. Tapi x tahu mane sangkut lagi... tanye kat Jef Gitarist band tersebut jawabnye... Entahlee... Single Terbaru ialah Hujan Batu... x sempat dengan lagi.. Pe2 hal nak cuba communicate dengan diorg cuba masuk facebook ye... Tulis Jef, Doi Ejam insyaallah jumpe lah... Buleh lah tanye diorg pe cite skrg...

Moga info ni membantu anda...

Wassalam...