FOLLOW ME

Monday, October 12, 2009

Iltizam 2010

Salam,

Tahun 2009 dah pun masuk bulan 10, tinggal 2 bulan sblm masuk tahun baru yang akan dipenuhi dengan pelbagai azam baru. Tahun depan Najihah akan masuk darjah 1, pengalaman baru untuk dia dan juga untuk saya dan suami, sebagai ibubapa yang tidak akan dapat pergi bercuti selagi tak cuti sekolah dan juga sebagai ahli PIBG (kurang teruja).... :-)

Say dah pun print jadual persekolahan dan cuti sekolah untuk tahun 2010, kena plan awal kalau nak kemana-mana, kalau dulu lain, nak cuti hentam jer bila-bila suka, sekarang kena belajar planning cuti. Satu kekurangan saya dapati bila bercuti dimusim cuti sekolah, tiket kapal terbang jadi mahal, hotel pun mahal, pendek kata bertambah kos jika dibandingkan semasa low season. Tapi kenala ikut flow.. orang lain pun merasa mcm tu juga kan..

Tahun depan rasa nak buat bisnes baru, entahla masih dalam perancangan, harap2 menjadi. Saya diajar supaya tidak bergantung kepada satu perkerjaan sahaja dalam hidup, kalau ada peluang, grab dan usahakan- mungkin boleh mengurangkan tekanan kerja semasa dan mungkin hidup rasa lebih terisi dan gembira. Teringat pada cerita ayah saya, masa dia kecik2 dulu sebelum ke sekolah, jam tiga pagi dah bangun temankan arwah datuk saya pergi menoreh dan kutip getah untuk dijual, lepas balik sekolah pergi kebun, jaga kambing, bela lembu, jual kuih.. cari pendapatan lebih untuk keluarga.. memang jauh nak dibandingkan semangat ayah dan saya, saya mudah tertekan dan asyik nak tido kalau letih.. (camne tu.. :-) Tapi tetap akan jadikan ayah contoh dan idola saya, selagi saya mampu, saya follow.

Tahun depan juga saya dan suami merancang untuk pergi mengerjakan umrah sekali lagi, mungkin kali ni bertiga dengan Najihah yang akan dibawa sekali, InsyaAllah jika diizinkan dan dipanggil untuk menziarahi rumahNya. Amin. Untuk kawan2 yang ada plan nak mengerjakan Umrah tahun depan, jomla kita pergi sama-sama. Mesti best!!

Salam.

2 comments:

Abdul Rahman said...

bisness tahun depan??? klu berdaya maju nak masuk share sekali boleh??

Umrah.... Hmmmmm... boleh kot
bulang berapa???

Unknown said...

en.rahman,
nak masuk share? bleh bleh.

Tahun depan insyaAllah nak gi bulan 6, masa cuti skoloh 2 minggu, maybe Tun Marzukie join skali.