FOLLOW ME

Monday, May 2, 2011

Office Family Day- Sabah

Alhamdulillah dengan rezeki yang dikurniakan Allah dapat lg ofis saya buat hari keluarga untuk kali yang ke-5. Sblm ni pergi ke Genting, then lps tu Langkawi, lps tu Sunway Lagoon, dan tahun lepas ke Indonesia. Tahun ni terpaksa buat awal sikit sebab ada anak-anak staff yang akan menduduki UPSR pada akhir tahun.

Khamis pagi macam biasa kami konvoi dari Kemaman ke LCCT. Berkumpul depan PETRONAS Binjai jam 8 pagi. Flight ke KKIA berlepas jam 4 ptg. Perjalanan ambil masa lebih kurang 5 jam dari kemaman nak kesana + berhenti makan, bilik air + isi minyak. Kami sampai di LCCT lebih kurang jam 2 ptg. Solat dan lepak2 sambil tunggu gate dibuka.

Tahun ni pakai direct agent di sabah. Kami dan pernah guna khidmat Sanabil Tours dan TM tours. Tahun ni tukar angin sikit, alhamdulillah servis yang diberikan oleh Amazing Tours sangat ok.

Bila berjalan ikut itenarary memanglah penat sebab ada limit masa. Melawat kaki gunung kinabalu, pasar nabalu, pasar filipino, makan seafood di restoran nelayan, kilang coklat dan Botanical garden. Memang tak cukuplah kalau pergi 3 hari macam kami sebab masa untuk berjalan dihabiskan atas bas. Nak ke kota kinabalu ambil masa 2 jam setengah dari bandar KK, lepas tu nak balik ke bandar ambil masa 2 jam setengah lagi tapi tak apalah, insyaAllah ada rezeki kami akan kesana lagi.

Sepanjang kami berada di sana kami stay di promenade hotel & apartment. Hotelnya biasa-biasa jelah cuma bilik yg disediakan sesuai untuk family yang datang, 2 katil queen size dan kitchenette. Kami balik ke KL jam 12.30 tengahari, sabtu dan selamat mendarat di KL jam 3 petang. Masing-masing tak balik konvoi seperti biasa kerana ada agenda sendiri almaklumlah hari ahad masih lagu cuti (cuti hari buruh) dan saya sendiri menginap satu malam di Shah Alam kerana ada urusan kerja sebelum bertolak balik ke Kemaman hari Ahad pagi.

Alhamdulillah perjalanan kami kesana lancar dan tiada masalah. Semoga Allah murahkan lagi rezeki kepada kami untuk tahun-tahun mendatang. Amin.